Wednesday, October 12, 2011

mode;..sengal..

alhamdulillah.. selesai urusan di bank
pulang ke opis... memandang proposal atas meja dengan pandangan kosong
dengan harapan..
semoga segalanya baik esok..

tiba2...
..
..
"Duhai puteri semut yang  saya hormati,
kulihat bulan dipagari indah
bagai sebentuk cincin dihiasi permata
ingin saya hadiahkan buat dirimu
dengan sebuah ikatan janji
bersaksi wali diredhai Ilahi
sudi kiranya kau terima
lamaran saya yang tak seberapa
cuma ayatNya yang saya ada
buat menjadi mahar hantaran"
-putera semut-

dengan penuh rasa syukur puteri semut menerima lamaran putera semut

"Tuhan, lindungilah dia yang Kau pinjamkan.
Ambillah dia jika itu yang Kau takdirkan
Tegurlah aku andai haknya tidak aku laksana
Jika selayaknya kami bertemu di syurga
Jadikanlah diriku bidadari paling indah buatnya."
-puteri semut-

tiba-tiba..

..
..
..
tuk!tuk!tuk!
...wei..wei.. dah2 la berangan tu ... 
Tadi Dr Rizal pesan mintak ko inform kat Prof Samad pasal pembentangan esok..
dah gi cepat!
-jiran sebelah meja-

cehhhhhhhhhhh
spoil tul la..
baru nak berangan



adoiii
bile stress menyerang

memang kesengalan puteri semut ni terselah
bagai kilauan bintang di malam hari yang indah!
memang tabahlah!


p/s: sila jgn tertipu ye... putera semut tu hanya sekadar buatan semata2...hahahaha... esok present kul 10pg, semoga segalanya dipermudahkan... ameen.


No comments:

Post a Comment