Friday, September 30, 2011

sesuatu..

yang..


kadang2 tak boleh diungkap dgn kata2

but..

boleh diluah melalui tulisan

so

it's

call
'from heart to paper"

(^_^)


Tuesday, September 20, 2011

.....apakah???


i just want to let you know that
you put the smile on my face
I've never been this happy in my life before
and you mean so much to me
sarangeoo 
 sarangeee
 
 dengggggg!!! 
(terlanggar tiang)

 sah sengal!


p/s:...wei...wei... ko ni kenapa wei..????..apakah??

Monday, September 19, 2011

sekali lagi.. WUT tercedera...


...sudah terjatuh..
terhantuk pula..
adeh...


tak perlu drama kejar2.. 
tak perlu angin kencang.. 
takperlu apa2 unsur yang mendorong untuk jatuh..
elok jek leh jatuh terduduk kat depan PPS...
tipu la tak sakit... 
tp perasaan malu lebih menguasai.. 
jadi leh jek wat lagak biasa cam takdek pape.. 
huhuhu walau hakikatnye Allah je tau... 

dengan jalan yg tak berapa  nak betul lagi.. 
menuju ke kereta.. 
alangkah... 
sedihnya nye hati.. 
memandang penuh sayu..

WUT tercedera!!
takcun dah WUT ...
sisi kanannya tercalar agak teruk... 

dalam hujan renyai itu.. 
tiba2 mata pun berain gak..
alahai... 
perasaan yg rojak!..

p/s: sedang tabah... tabah perlu dipelajari hari2.. sepaya KPI tabah meningkat..tidak menurun.. kecamne?

Friday, September 9, 2011

Alhamdulillah. tahniah, mabruk. congratulation.


Jumaat datang lagi...
insyaAllah semoga hari ni membawa seribu kebaikan buat diri dan shbt2

pg2 dah dpt msj
'dengan penuh takzim.. sy ingin menjemput cik puteri semut ke majlis walimah sy pada 24/9....'

Allah
tahniah. mabruk. congratulations
buat nur aina dan pasangan

juga tidak lupa adik2 pineng yg di kasihi;

alang + aly
mimi + ayie

next??
tunggu...
(sambil angkat kening n jungkit bahu... ermm entah)

So, dalam ruang yang ada ni, kami nak tujukan lagu, khas untuk kawan-kawan & ikhwah/akhawat yang sudah dan yang bakal menikah pada tahun ini. 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

video

Today smiles all around
Both of you are shining with faces so bright
These memories will always remain
Deep in your hearts brightening the darkest night
We always pray your everyday
Will always be blessed with joy
May all your dreams come true

Look now, happiness is all around
Your love has brightened up the night sky
Your loved ones are gathered here just to say
Oh,,, Congratulations!

Ya Allah, berkati pasangan ini
Bahagia hidup berkasih sayang
Rasulullah, indahnya sunnahmu
Dunia terasa bagai di syurga

We always pray your everyday
Will always be blessed with joy
May all your dreams come true


Look now, happiness is all around
Your love has brightened up the night sky
Your loved ones are gathered here just to say
Oh,,, Congratulations!

Mabrook
Mabrook
Mabrook

Congratulations to you!
p/s:... tiada kata yg mampu diungkap saat shbt2 tersayang sah menjadi sayap kiri kekasih hati mereka.. buat shbt2 yang bergelar isteri doaku semoga kalian terus dan kekal menjadi penyejuk hati suami 

Wednesday, September 7, 2011

semoga impian itu tercapai..


maaf,tapi terlalu kagum dengan mereka.terlalu.
cukup berakhlak,cukup peribadi,cukup berhikmah.
serba serbi.eloklah nak dibuat sayap kiri orang kata. 
memang tepat la suami2 mereka memilih mereka

sementara kami,
masih cacat di merata-rata
(mungkin sebab tu Allah lambatkan jodoh kasi betulkan diri kot ;p)

hati tersenyum lapang melihat mereka
aduhai,dikelilingi jiwa-jiwa besar
terasa diri ini seperti debunga dandelion
terbang sahaja dibawa angin

suka,tapi ada rasa kelat sikit.
ape?
tak paham?
takpe
tak payah paham
ini ayat seni 
seni hati namanya ho-ho.

harap,dapatla sikit tempias mereka.walau tak banyak.
inshaAllah aminn :) 
 
sape taknak jadi isteri solehah.. 
penyejuk mata suami.. kehkehkeh... 
(gelak2 gak... besar harapan agar impian ini tercapai..)
tetiba teringat lak kat dosen indon...

Ibu Astuti: kamu sudah nikah?
yuz: belum
Ibu Astuti: cepat2 nikah nya.. alam rumahtangga itu ibarat ladang untuk akhirat
yuz: baik buk.. makasih ya.. mohon doanya..
(;p giler sopan kami time tu... kehkehkeh)

p/s: aish sengal lak mlm2 ni.... tadi sambut sikit la besday kak imah.. thn lepas kak imah besday takdek suami.. thn ni potong kek dengan suami.. aish.... kepala otak kami ni sengal tahap gunung ke apa... asyik fikir pasal kawen je la plak... adoiiii.... kasi habis study dulu cik kak puteri semut oit!


Tuesday, September 6, 2011

saat ramadhan meninggalkan.. saat syawal menjelma..



Ramadhan telah berlalu pergi..,
adakah kita menghantarnya dengan gembira?

Bismillah walhamdulillah
salam lebaran buat semua shbt2

alhamdulillah sekali lagi Allah memberi ruang dan peluang untuk merayakan hari kemenangan 
bersama ayahanda dan bonda serta sanak saudara di kg.

raya tahun ni terasa kejap sngt
masa 2nd day raya
mak: kejap nye rasa
yuz: ermm tu la kan mak... rasa cam baru potong2 daging nak masak dendeng..

sms dengan tet
yuz: raya terasa sekejapnye..
tet: Allah dah tarik nikmat masa
(huhuhuhu)

nak solat zohor kat opis tadi
kakak opis: terasa kejap betul raya thn ni kan
yuz: erm camtu la kak dah akhir zaman ni... kejap jek dah malam... tetiba dah siang plak

MASA

mahu atau tidak. PASTI akan meninggalkan kita.

hingga satu saat.
tiada lagi peluang masa.

ketika seruan ajal datang menyapa.

kepada semua yg menziarahi blog yang tidak seberapa ini yang banyak mengarut ini,
kami menyusun 10 jari memohon kemaafan atas keterlanjuran tulisan, maaf juga andai menyinggung hati2 kalian, maaf juga andai perkataan telah melukai kalian
sesungguhnya kami hanya seorang insan yg sangat biasa.. 

kepada shbt2 yng melangsungkan perkahwinan di bulan kemenangan ini
diucapkan:
selamat menuju damai
semoga kekal bercinta hingga ke syura

takde lah dasyat sangat perasaan bila kawan sendiri kawen. seronok jugak tengok semua orang seronok. cuma bila dah balik rumah, tengok gambar2 lama. fuhh sebak jugak. betakung air mata T_T
:) takpelah.
moga pergi mu menjadi sayap kiri buat suami.
untuk terus kekal terbang laju di jalan ini.
doa ku akan sentiasa mengiringi.
barakallah lakuma!

(punya la malas nak menulus, entry raya + entry wish kawen... ermm tabah je la... menulis ni pun lepas en tet tanya... tak update blog??... )


(HEHEHE poyo giler... ketupat jantung tumpang glamer kat kereta abg lail....)


 (ketupat jantung my handmade ;p)


 (fuyooo faiz pun datang beraya kat kg muhammad... 
tq la faiz.. cikyuz sayang faiz!...sayang muhammad gak!)

 (bersama hero2 melaya abat ini! en muhammad + en ali...)

 (tetamu pertama di BBB... TQ kak da n anis!!)

 p/s: suka, senyum, gembira..... bahagia... insyaAllah panjang usia murah rezeki, semoga bersua lg bersama Ramadhan + Syawal thn hadapan