Monday, May 28, 2012

Menempuh hidup dan mujahadah..

menempuh hari
bersama mentari dan bulan
silih berganti
mengikut aturan Allah...

2 hari yang sangat melelahkan... 
keletihan.. namun indah.. 

BBB-Wangsa Maju- PD- Salak tinggi-Bangi lama-Puchong-BBB

Alhamdulillah.. sekali lagi Allah izinkan untuk menikmati rasa-rasa yang pelbagai.. gembira.. terkejut.. gemuruh.. bahagia.. serba salah.. dan macam2 lagi.. hahaha... hidup memang macam nii.. menikmati hidup dengan syukur insyaAllah ;p

dalam kesibukan menempuh hari... otak ligat berfungsi memikirkan perkara yang berlaku kebelakangan ini.. bukan meragui sebaliknya percaya punya hikmah..
lalu.. ini yang dapat disimpulkan:

1. kadang memahami jauh lebih utama daripada mengerti
2. Dua benda penting yang harus dibelajar, berani bercakap benar dan berani berkata tidak 

Allah jalan mujahadah ini hanya sedap dan mudah disebut.. 
tetapi sangat sukar untuk dilalui.. lebih-lebih lagi mujahadah hati... 
izinkan aku ya Allah mencintaiMu mengatasi segalanya.. 

 Wahai Allah aku sedang menanam impian,
Dan pintaku Allah lorongkanlah jalan...
ringankan dan permudahkanlah...
 

dalam sebuah perjalanan... 
aku mencari jalan pulang...
mencari redho Allah..
bolehkah kau berjanji?
aku tidak kau lukai...
aku akan kau lindungi...
tanganku akan kau pimpin
dalam meniti hari?
suatu hari nanti.... 
demi jalan pulang yang abadi
mengembalikan diri ku di sisi syurga...

T_T
*tabah..tabah!!*

p/s:... insyaAllah menjadi pelajar kepada TABAH untuk selamanya...=) .. jom dengar lagu 'selamanya harimau malaya'.. kehkehkeh, adoiii tabah je la...




No comments:

Post a Comment