Saturday, February 19, 2011

Ya Allah...


aku mohon rasa damai di hati ku walaupun sekelumit 
izinkanlah aku berasainya

 
Ya Allah,
Kau kurniakan aku sekeping hati,
hati yang cukup rapuh,
mudah sekali tercalar,
seringkali hati ini retak,
pedihnya hanya aku yang rasa,
akhirnya tak mampu ku bendung lagi,
air jernih membasahi pipi.

Tatkala itu,
teringat aku padaMu ya Allah,
apakah ini ujian dariMu,
kerna menjawab doaku,
agar dikurniakan kesabaran,
apakah ini balasan buatku,
andai pernah melakukan seperti itu,
pada makhlukmu yang lain.
 
Moga kesabaran ini mendekatkan aku padaMu,
moga ujian sebegini merapatkan jiwaku denganMu.
Ampuni hambaMu yang lemah ini ya Allah.

حَسْبِيَ اللهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

La ilaha illa anta subhanaka inni kuntu mina zhalimiin..

sekali lagi tanpa boleh dibendung...tenggelam dalam emosi
T_T
...............................

No comments:

Post a Comment