Wednesday, February 23, 2011

jom buat karangan!

 karangan kami hari ini bertajuk: 
AKU SEEKOR LALAT

Aku adalah seekor lalat dari spesis Musca Domestica atau
Lalat Rumah dari keluarga Diptera iaitu serangga yang mempunyai
dua sayap. Aku adalah antara 1.5 juta spesis lalat yang
berterbangan di seluruh dunia. Aku berusia 8 hari dan pada usia
sebegini aku sudah menjadi dewasa. Aku sudah menghabiskan sekolah
rendah dalam masa 2 hari, sekolah menengah dalam masa 2 hari dan
melanjutkan pelajaran peringkat ijazah dalam masa 3 hari. Kelmarin
aku baru dianugerahkan dengan Ijazah Sarjana Muda Makanan dan
Sampah Sarap.Tak ada konvokesyen macam org2 yg belajar kat U, 
cuma ambil ijazah di tepi tong sampah sahaja.


dah2...apa la yg kamu merepek ni puteri semut oit...kot ye pun tak normal lg jgn la sengal sngt...adoiii...
hohoho teringat zaman sekolah rendah...suka no cikgu suruh tulis karangan pasal "aku sebatang pencel" dan yg seangkatan dgnnya... zaman kanak2 best giler...apa de kisah benda2 kat keliling...yg tau main jek...lepas hbs sekolah main...maghrib balik mandi solat ngaji..kot buat perangai pun paling kuat kene hanger dgn mak...tu jek.. peh tu ok jek balik.... peh tu main lagi....

p/s: tadi masa otw blk drpd fakulti perubatan kat upm ada seekor lalat masuk dalam botol air kami...lama kami tgk dia... nak bandingkan lalat tu dgn kami sape lg kesian?....hohoho...dah2.. merepek tahap mereng dah ni...cukup2...fokus2

No comments:

Post a Comment