Thursday, February 23, 2012

angin malam ini...

menyapa lagi..
tanpa pernah gagal 
membawa hati ku terbuai

dada langit ku tatap
senyum dibibir terukir
menikmati indahnya taburan bintang
juga sang bulan di penjuru itu
setia menemani

aduhai alam 
sesungguhnya kau ibarat kitab yang paling luas
dah hatiku... sering terusik dek 'bahasa'mu
lantas mata ku pejam
lalu aku berbisik pada Pemilik alam ini

'Ya Allah, jauhkan aku dari segala permusuhan, yang dicipta aku atau mereka. 
Benihkan rasa sayang kepada insan yang Kau sayang. 
Hindarkan aku dari merendahkan perjuangan aku, atau mereka. 
Kuncikan mulutku dari kata yang sia-sia. 
Ya Allah, sujudkan aku pada malam-malamMu, imankan aku seteguhnya padaMu. 
Tumbuhkan rasa hina dalam diriku, angkat darjatku dengan cahaya malamMu
Ya Allah, bantulah aku dengan rahmatMu, bantulah aku dengan rahimMu.
Amin ya rabbal 'alamin.'

pelan-pelan kelopak mata kubuka
membiarkan air jerning itu terus mengalir
tanpa pengharapanku kepada MU...

p/s:... lepak-lepak di buaian beranda rumah sambil memaknakan malam dengan penuh syukur..=)

No comments:

Post a Comment