Thursday, April 14, 2011

renung sejenak..

Dari Abu Hurairah r.a berkata: " Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya ALLAH Ta'ala berfirman, ' Barangsiapa memusuhi wali-Ku, maka aku akan mengumumkan perang dengannya. Tidak ada taqarrub seorang hamba kepadaKu yang lebih aku cintai daripada beribadah dengan apa yang telah Aku wajibkan kepadaNya. Dan hambaKu yang selalu mendekatkan diri kepadaKu dengan nawafil, maka aku akan mencintainya. Dan jika aku telah mencintainya, maka aku adalah pendengarannya yang dia gunakan untuk mendengar, penglihatan yang dia gunakan untuk melihat, tangan yang digunakan untuk memukul dan kakinya yang digunakan untuk berjalan. Jika dia meminta kepadaKu, nescaya aku beri dan jika dia minta perlindungan padaKu, nescaya aku lindungi'". (HR Bukhari)

No comments:

Post a Comment